Запитання з інформаційних та Інтернет технологій

В цьому розділі розміщені інструкції/пояснення до проблем (F.A.Q.), які часто виникають у користувачів не обізнаних в інформаційних технологіях

Ліцей інформаційних технологій користується хмарними сервісами від провідних компаний:
Microsoft – Office 365
та
Google – G Suite.

Стандартні браузери

Робота хмарних сервісів в основному відбувається через браузери.

Велика кількість браузерів, що існують на ринку послуг робить процес користування достатньо складним. Тому треба знати які браузери вважаються стандартними, тобто такими, на справну роботу під яким, працюють розробники.

Такими є Internet Explorer та Edge від Microsoft, Chrome від Google, Mozilla Firefox, Safari від Apple.

На мобільних пристроях та планшетах для роботи сервісів замість браузеру використовуються додатки, що встановлюються з відповідних магазинів.

Google або Microsoft?

Ми детально працювали над цим питанням для ефективної роботи нашого закладу.

Наши висновки:

  1. Хмарні корпоративні рішення від Microsoft (Office 365) чи Google (G Suite) більше ніж достатні для побудови сучасної системи комунікацій, навчальної роботи та роботи із документами закладу освіти.
  2. Сервіси, що надаються безкоштовно для закладів освіти повноцінні. На даний час немає основ для побоювань про їх перехід на платну основу.
  3. В кожному з вказаних пакетів є платні сервіси, що розширюють можливості рішення. Ці сервіси заклад може замовити додатково при бажанні. Системи чітко розмежовують платну та безоплатну складові.
  4. Обидві системи стрімко розвиваються та збагачуються новими можливостями та сервісами та мають значний контент для реалізації виключно освітніх потреб закладу.
  5. У зв’язку із введенням в дію GDPR (General Data Protection Regulation) – вимог до захисту персональних даних громадян Євросоюзу, в кожному з пакетів з’явився розділ адміністрування по перевірці виконання вимог законодавства.

Ми використовуємо обидва рішення у зв’язку із тим, шо існують деякі переваги у кожному з них, однак ми віддаємо перевагу рішенню Office 365 від Microsoft, як тому, що більш відповідає нашим потребам.

Деякі застарілі статті (продукти змінюються дуже швидко), що містять подібні аргументи можна знайти в Інтернеті:

От Google Apps к Office 365: почему моя компания отказалась от Google

Google или Microsoft?

Google_Apps_vs_O365

Наші аргументи за рішення від Microsoft пов’язані найперше з наявністю :

  1. Локальних (нехмарних) додатків для рішення та можливість повноцінної синхронізації всіх хмарних ресурсів та ресурсів на локальному сервері.
  2. Єдина система захисту локальних та хмарних ресурсів – антиспам та антивірус, система Windows Hello.
  3. Системи адміністрування за допомогою PowerShell – стандартної для адміністраторів операційних систем Windows.
  4. SharePoint online – найкраща та найпотужніша на сьогодні система на якій можна побудувати повноцінний документообіг та систему комунікацій.
  5. Skype для бізнесу – найкраща на сьогодні система проведення вебінарів, конференцій, вебтрансляцій для від 250 (вебінар) до 10000 (вебтрансляція) учасників.
  6. Повноцінної система мобільних додатків на всіх типах пристроїв та операційних систем, яка має свою власну систему для побудови хмарних додатків PowerApps.
  7. Найпотужніших сучасних засобів програмування – Visual Studio та Unity з можливістю побудови застосунків будь-якого типу та під будь-яку операційну систему чи пристрій, на будь-якій сучасній мові програмування.
  8. Відпрацьована за не один десяток років система Microsoft Exchange – синхронізації пошти, календарів, тощо. Можна переглянути як пропонувалося ще на початку 2000 використовувати цю систему для тайм-менеджменту Глебом Архангельським.
  9. Представництво Microsoft в Україні та повноцінна служба підтримки рішення на російській (з 9:00 до 18:00) та англійський мові (7/24).

Некомпетентні люди поширюють чутки про платність таких ресурсів для освіти. Стверджуємо, що це не так. Звичайно не всі ресурси надаються безкоштовно, але те що може отримати заклад безкоштовно більш ніж достатньо для побудови повноцінної корпоративної інформаційної системи. Ми можемо не тільки показати, як це працює, але і допомогти нашим партнерам налаштувати власні безкоштовні ресурси.

Приєднуйтесь! 

Office 365 безкоштовно

Office 365 для навчальних закладів

Для знайдення такої інформації достатньо зробити простий пошук по ключовим словам, наприклад:

Office 365 для освіти

Office 365 для всього навчального закладу

Office 365 безкоштовно

Для цього треба:

Зареєструвати навчальний заклад на пробну версію (30 днів)

Ось так виглядає початок реєстрації:

Ви повинні продумати і ввести дійсні правильні данні про заклад:

За цей час (30 днів) підтвердити освітній статус закладу.

Налаштувати рішення для свого закладу.

Відправити підписаний договір в Microsoft та отримати затверджений.

G Suite безкоштовно

G Suite для навчальних закладів

Для знайдення такої інформації достатньо зробити простий пошук по ключовим словам, наприклад: G Suite for education

Нажаль України немає в переліку країн, заклади, яких підтримуються Google, але українська мова звичайно підтримується в інтерфейсі користувача.

G Suite for Education (Online) Agreement

G Suite Technical Support Services Guidelines

Администратор G Suite Справочный центр

G Suite Enterprise for Education

Початок роботи з G Suite

Запитання про G Suite for Education

Форуми продуктів Google

Робота з csv-файлами скачаними з відкритих джерел

Як відкрити файл скачаний з відкритого джерела даних в Інтернет:

Один з розповсюджених відкритих форматів даних csv-формат. Файл такого типу це звичайний текстовий файл де в кожному рядку містяться данні таблиці, що розділені “,” – комою або іншим роздільним знаком (у російсько-українськомовному стандарті “;” – точка з комою). Проблеми відкриття пов’язані з тим, що у звичайному текстовому файлі не вказується а ні його кодування, яке частіше за все чи “ANSI” чи “UTF-8”, а ні роздільний знак, який частіше за все “,” – кома чи “;”- точка з комою.

Для відкриття *.csv таблиці для зручного перегляду після скачування з відкритих джерел Інтернету можна застосувати один з варіантів:

Перший варіант:
– Відкриваємо Excel, створюємо нову книгу та переходимо до закладки “Данні” та пункту меню “З текстового файлу або CSV-файлу”


– Обираємо відповідний файл для імпорту  – відкривається діалог імпорту


– В першому стовпці обираємо кодування “65001: Юнікод (UTF-8)” – найбільш поширене або інше, якщо данні виглядають нечитаємими.


– В другому стовпці обираємо роздільник “,” – кома.
– Перевіряємо, щоб данні відображалися правильно та натискаємо “Завантажити”.

Другий варіант:
– Відриваємо вказаний файл у застосунку для створення текстових файлів “Блокнот” – Notepad.
– За допомогою меню “Зберегти як” перевіряємо кодування файлу: це може бути “ANSI”, “Unicode”, “Unicode”, “UTF-8”.

А потім зберігаємо файл у потрібному форматі. Зауваження: При збереженні csv-файлу за допомогою блокноту за помовчанням файл зберігається з розширенням *.txt. Щоб запобігти цьому треба обрати в списку “Save as type” – “All Files” –  в такому разі блокнот не змінює розширення зберігаємого файлу.


– Excel за подвійним кликом відкриває csv-файл правильно лише при відповідності – ANSI-кодування, роздільник “;” (при російських чи українських налаштуваннях MS Office) та роздільник “,” (при англомовних налаштуваннях MS Office).
– Таким чином, зберігаючи у відповідному кодуванні та з відповідним роздільним знаком можна досягти того випадку, коли Excel відкриє відповідний файл без помилок без застосування процедури імпорту.

Створення та участь у корпоративних вебінарах Skype для бізнесу

Відповідно ліцензій Office 365 від Microsoft для освітян Дніпра існує можливість проведення вебінарів Skype для бізнесу.

Інтерактивний вебінар до 250 учасників або трансляція на 10 тисяч глядачів  наради.

Для використання цієї можливості необхідно отримати корпоративний аккаунт у просторі dlit.dp.ua (для співробітників та учнів Ліцею) або у освітньому просторі міста Dnepredu.dp.ua (для працівників освітніх закладів міста).

Утворити новий вебінар (буде необхідно ввійти до свого корпоративного аккаунту).

Увага! Мова діалогу утворення вебінару визначається мовними налаштуваннями вашого комп’ютера.

  1. Обрати часовий пояс де буде проведено вебінар.
  2. Визначити, хто буде проводити вебінар як доповідач
  3. Визначити, хто має право приєднатися до вебінару
  4. Дати назву та визначити сповіщення вебінару
  5. Утворити вебінар, отримавши посилання, яке може бути відіслано із запрошенням або розміщене на вебсторінці.

Як приєднатися до вебінару?​

Як приєднатися, якщо у Вас немає встановленого Skype для бізнесу?

Підключення корпоративного аккаунту до мобільних пристроїв

Підключення корпоративного аккаунту до мобільних пристроїв (Android, iOS) може відбуватися двома шляхами:

  1. Приєднання аккаунта.
  2. Налаштування окремого застосунку придбаного чи безкоштовно встановленого з магазину застосунків відповідної системи.

Посилання до офіціальної інструкції

Однак треба мати на увазі, що мобільні пристрої мають безліч версій та оболонок відповідного виробника. Тому конкретні дії можуть бути трохи відмінні. В останніх версіях операційних систем підключення відбувається повністю автоматично, але інколи автоматичні налаштування трохи відрізняються від необхідних. Наводимо скріни налаштувань на доступних нам пристроях (телефонах та планшетах):

Телефон на Android

Налаштування на iPad

Відео про налаштування  – Зауваження: обирати тип аккаунту: Exchange або Корпоративний