Освітній простір Dnepredu

Дніпровська міська рада
Департамент гуманітарної політики

Старт ІТ Марафону (06.05.2020)

Три дня освітнього Марафону 365 (24,27,28.04.2020)

І навіть четвертий (30.04.2020) внеплановий для адміністраторів

Увага! Ця сторінка постійно доповнюється та корегується. Зауваження та пропозиції направляти на адресу служби підтримки ліцею або міста.

Відповідно угоді між Управлінням освіти та компанією Microsoft для навчальних закладів Дніпра запроваджено безкоштовне використання хмарних сервісів Office 365.

Корпоративний освітній простір підтримується створеним у 2012 році на базі Дніпровського ліцею інформаційних технологій при ДНУ Ресурсним центром інформатизації освіти. Для середніх та дошкільних навчальних закладів міста створені акаунти закладів та посадових осіб в домені dhp.dniprorada.gov.ua (інші акаунти у домені dnepredu.dp.ua).

Категорії освітян які на сьогодні мають доступ:
  • Заклади освіти;
  • Керівники закладів та їх заступники;
  • Викладачі інформатики;
  • Фахівці управління та методцентру.

Також до загального домену Dnepredu під’єднані піддомени закладів, які подали відповідну заявку та розгорнули власні освітні простори. Такі простори надають можливість приєднувати до простору не тільки викладачів, а й учнів.


Вказаний напрямок роботи схвалено документами Міністерства освіти і науки України:

 Рішення колегії МОН №3/1-19 від 31.03.2016.
Наказ МОН №763 від 31.05.2017

Встановлення локального софту

Найпотужніше локальне програмове забезпечення це:

Windows 10 + Office 365 + EMS  => Microsoft 365

Windows 10 безкоштовно

Якщо Ваш комп’ютер підтримує встановлення Windows 10 – обов’язково встановіть саме цю операціну систему на власний ПК (персональний компёютер).

Якщо у Вас ще не має ліцензії на вказане програмове забезпечення – візьміть участь у програмі Windows Insider. В ній можливо взяти участь як персонально, так і від імені організації. В рамках цієї програми Ви зможете встановити новітні версії цієї ОС (операційної системи) безкоштовно.

MS Office - безкоштовно для освіти

Всі освітні акаунти, що видаються у межах міського освітнього простору та просторів, роботу яких підтримує ліцей, ліцензовані на встановлення локальної версії MS Office. Можливе одночасне встановлення на п’яти комп’ютерах з під одного акаунту.  

Forum Microsoft для партнерів (2020.04.02)

Коротка презентація від нашого закладу

Функціонування корпоративного простору

Функціонування корпоративного простору регламентується наказом департаменту гуманітарної політики (останній наказ №289 від 30.09.2019), а також Правилами корпоративного простору (посилання лише для навчальних закладів). Відповідні правила призначені для виконання в межах простору освітнього законодавства України та створення керованого та безпечного для учнів та викладачів середовища. Аналогічні правила діють у ліцейському просторі.

Інструменти за освітніми знижками

Крім безкоштовних сервісів існують інші професійні інструменти

За бажанням користувачів, в межах вказаного рішення також існує можливість підключення економних планів ліцензування локальних комп’ютерних систем навчальних закладів та придбання хмарних ресурсів Microsoft Azure.

Підтримка користувачів

З приводу міського простору Office 365 можна звернутися до Ресурсного центру.

Важлива інформація для учасників вебінарів та користувачів корпоративних просторів!

Важливо

Як правило всі спілкування з упорядниками вебінарів та службою підтримки відбувається за допомогою електронної пошти, оскільки саме цей варіант є найбільш економним з боку освітніх закладів, які звичайно не можуть підтримувати телефонну, або інші комерційні варіанти підтримки користувачів. А також найбільш зручні для користувачів, оскільки дають змогу відповісти саме тоді, коли користувачу зручно. 
В такому разі для робочого спілкування необхідна довірена персональна адреса користувача. Ці адреси в осовному збираються за допомогою форм реєстрації чи опитування. Отримана таким чином персональна пошта користувача вважається довіреною та саме на неї відсилається необхідна інформація.
Але більшість користувачів не розуміє правила роботи будь-якої сучасної пошти, а тому інколи не знаходить відповіді організаторів.

  1. Сьогодні всі сучасні сервіси електронної пошти потерпають від потоку спамових та рекламних повідомлень. Звичайно, ці сервіси передбачають мають відповідні фільтри, які затримують левову частину небажаного та шкідливого вмісту. Але навіть і цього на сьогодні недостатньо.
  2. Тому всі сучасні сервіси електронної пошти переміщують листи, які надходять користувачу від адреси, з якою він раніше на листувався, або не визнав її довіреною, до папки “Не надійна” або “Не бажана” пошта.
  3. Більшість недосвідчених користувачів навіть не знають про існування такої папки і ніколи в неї не заглідають. Особливо це відноситься до тих, хто переглядає пошту лише на мобільному пристрої. 
  4. Деякі важливи листи від нових адонентів можуть потрапити до цієї папки та бути пропущеними користувачами.
  5. Рекомендації: Обов’язково переглядайте папку “Не надійної” або “Не бажаної” пошти, особливо, якщо Ви чекаєте листа від нового абоненту. Наприклад, вперше звернулися до служби підтримки, зареєструвалися на нову подію, тощо. Очищуйте вказану папку, для того, щоб там не загубився важливий для Вас лист.


Пропозиції щодо роботи в он-лайн режимі

Під час карантинів чи додаткових канікул освітні заклади Дніпра можуть безкоштовно використовувати сервіси Office 365 міського корпоративного освітнього простору. Заклади освіти можуть переглянути інструкції на внутрішньому сайті допомоги Управління освіти Департаменту гуманітарної політики.
Для тих хто не має доступу до корпоративного простору можна ознайомитися з можливостями сервісів на сторінці нашого сайту.

Деякі записи вебінарів:

1) Коротке, ознайомче відео.
2) Матеріали вебінару (2020.03.13)

Тема: Огляд можливостей Skype для бізнесу (вебінари) та MS Forms (опитування):
перша частина
друга частина

3) Відповіді на запитання, які надавалися на вебінарі
  1. Чи можна викладачам користуватися іншими інтернет сервісами?
    Відповідь: Звичайно можна. Але закладу або окремому викладачу потрібно буде самостійно адмініструвати групи користувачів та надавати їм консультаційну допомогу. Служба підтримки міського освітнього простору надає допомогу лише з приводу офіційних ресурсів (сервісів Office 365), які врегульовані законодавчо. Крім того треба знати, що використання некорпоративних ресурсів може порушувати права освітян та здобувачів освіти, що неможливо проконтролювати, якщо стихійно користуватися інтернет сервісами.
  2. YouTube та інші засоби проведення вебінарів?
    Відповідь: Освітній корпоративний простір є безпечним та врегульованим освітнім законодавством України та наказами закладів. В цьому просторі не подається реклама та інший небажаний для освіти вміст. Користуючись корпоративними ресурсами викладач та заклад можете самостійно встановлювати правила роботи учнів із відповідними матеріалами та контролювати поширення персональної інформації здобувачів освіти.
  3. Чи можна обмежити доступ до вебінару на конкретну групу учнів?
    Так, це можливо при застосуванні інструменту Teams, який дозволяє проводити вебінари Skype через свій інтерфейс. Ті хто бажає використовувати такі можливості – зверніться до служби підтримки. Навчальний вебінар з цього сервісу буде проведено незабаром.
4) Опитування-замовлення освітніх навчальних вебінарів

Опитування: Вебінар з викоритсання яких сервісів треба провести в першу чергу?

Якщо на нашому сайті Вам не вистачає матеріалів з підготовки до роботи з відповідними сервісами – заповніть форму за посиланням вище

Внутрішні ресурси для навчання

Увага! Доступ до ресурсів поданих далі здійснюється за допомогою відповідних корпоративних акаунтів. Посилання направляють на внутрішні відео Stream-канали просторів.

Stream для міського освітнього простору:

Stream для ліцею інформаційних технологій:

Міський вебінар 2020.03.16 (11:00)
Міський вебінар 2020.03.16 (о 11:00)
Розібрані питання організації дистанційного навчання в в міському корпоративному освітньому просторі

Як організувати навчання он-лайн-1

Як організувати навчання он-лайн-2

Відповідь на запитання, що задані під час вебінару:

  1. Дя того, щоб чути, що розповідають на вебінарі потрібна під’єднана вебкамера або мікрофон (наприклад гарнітура).
  2. Якщо під час вебінару у користувача пропало відео або звук  – від’єднатися та приєднатися знову.
  3. Що потрібно мати дітям для взаемодиї з офіс 365:  Це залежить від сервісів, які використовує вчитель:
    Ті, хто не має акаунту можуть отримувати матеріали за посиланням на OneDrive, брати участь у запланованими вчителем вебінарах, отримувати пошту, відіслану з акаунту вчителя. Користуватися сервісами комунікації: Yammer та Kaizala. Також проходити опитування та тестування підготоване за допомогою MS Forms. 
  4. Крім того будь-який освітній заклад може розгорнути власний простір Office 365 та ввести в ньому акаунти всіх учасників освітнього процесу.
  5. Чи потрібно дітям мати акаунт, щоб брати участь у вебінарі?
    Ні, непотрібно – інструкція з приводу підключення:
    Як приєднатися, якщо у Вас немає встановленого Skype для бізнесу?​
  6. Якщо у офісі 365 збій активації продукта?:
    Зайти зі своїм корпоративним акаунтом атпаролем.

Рекомендації по проведенню вебінару:

  1. Під час вебінару відключати мікрофони користувачів. Включати тільки тим, хто повинен відповісти.
  2. Під час вебінару провести перевірку присутніх за допомогою заповнення форми, виклавши посилання на форму у чаті вебінару.
  3. У робочих вебінарах відмінити вітання та сповіщення, які не мають робочого змісту.
  4. При викладенні важливого матеріалу ввімкнути запис для подальшого перегляду.

Рекомендації по початку налаштування он-лайн заходів:

  1. Зібрати контактні адреси учнів – можна зробити за допомогою форм, розмістивши посилання на сайті.
  2. Створити груповий контакт в пошті для кожного класу окремо для швидкого розсилання інформації та посилань на заходи.
  3. Під акаунтами, що існують у закладі, створити відповідні вебінари та форми для подальшої роботи.
  4. При необхідності надати доступ до великих файлів – використати OneDrive.
Відкритий міський вебінар 2020.03.16 (17:30)

Проведено відкритий міський вебінар. 2020.03.16 (17:30)

Запис вебінару

Консультаційний вебінар з приводу міськів акаунтів - 2020.03.17 (11:00)

Консультаційний вебінар з приводу міських акаунтів – 2020.03.17 (11:00)

Проведено вебінар з приводу надання закладам додаткових акаунтів 

Як працює корпоративний простір (2020.03.19) 11:00

Як працює корпоративний простір (19.03 2020) 11:00

Наступний вебінар: “Інструменти корпоративної роботи” буде оголошено незабаром

Рекомендації:

  1. У корпоративному просторі діють правила:
    ЛІТ
    Місто (доступ лише з корпоративним акаунтом)
  2. Корпоративний простір призначено для швидкої та ефективної комунікації та роботи учасників:
    Подяки, вітання, тощо прийнятні лише персональні, а не на “всім”. Також відповідь по пошті “всім” вважається нормальною лише при спілкуванні в малих групах. Для таких спілкувань існують інші інструменти (Yammer, Kaizala, Розмови в групі Office 365, Teams, тощо).
  3. Актуалізація учасників простору:
    Всі зміни статусу учасників повідомляються службі підтримки, яка системно вносить відповідні зміни.
  4. Помилки у стилі роботи. Вважаються анахронізмом:
    – налаштування пересилань сповіщень на інші поштові скриньки – краще просто під’єднати корпоративну скриньку до мобільного присторю
    налаштування автоматичних відповідей, типа “Дякую, Ваш лист отримано” – це допустимо лише, якщо на деякий час Ви не маєте доступу до пошти, про що і повідомлюєте абонентів автоматичною відповіддю. Інакше це подарунок спамеру – відповідь – підтвердження живої пошти. 
    – корпоративна пошта дозволяє відповідати не миттєво, а тоді, коли є можливість
  5. Служба підтримки:
    Направляються всі зауваження та пропозиції.
    Запити на скидання паролю
    Запити на створення необхідних ресурсів
  6. Продовження …..
Технічне обговорення налаштування навчального вебінару (+мобільні пристрої)

2020.03.30
Підготовка до навчального або презентаційного вебінару
Обговорюються технічні питання:

  • створення та налаштування вебінару;
  • реєстрація бажаючих учасників;
  • реєстрація учасників під час вебінару;
  • комуніація з учасниками вебінару;
  • коммунікація з потенційними учасниками;
  • запис вебінару та збереження відеозапису.

Корисні посилання:

Опис того, як працювати зі Skype для бізнесу

Наші попередні вебінари для міста – на цій сторінці.

Довідка Microsoft:

Як приєднатися до вебінару Skype для бізнесу?

Як приєднатися, якщо у Вас немає встановленого Skype для бізнесу?

Підключення мобільного пристрою (Andriod) до роботи зі Skype для бізнесу

Аналогічно до попереднього пункту можна встановлювати мобільні додатки Microsoft дла роботи з он-лайн сервісами Office 365 (Outlook, OneDrive, SharePoint, тощо) на пристроях Android  або iPad-iPhone. Вказані сервіси на звичайному комп’ютері працюють через браузер, а на мобільному пристрої через доданки, які завантажуються через магазин системи.

Навчаємося разом! (СЗО №134)

Організація віддаленого навчання НВК №144

Организация процесса удаленного обучения

Особливості організації дистанційного навчання. Можливі проблеми та їх попередження. Послідовність дій закладу та доступні інструменти

Освітні можливості під час карантину (НВК №36)

Освітні можливості під час карантину

Довіки для просторів ДНУ

Підтримка Office 365 партнерів