Наради Teams для закладів

Законопроект про хмарні сервіси прийнято в цілому, це означає, що немає жодних обмежень на використання хмарних рішень у закладах для організації освітнього процесу.

Інформуємо, що в Дніпрі за ініціативою ЛІТ та ЦПР ОТ всім викладачам було запропоновано надання акаунтів Office 365. Для отримання акаунту заклад повинен був заповнити таблицю, посилання на яку надсилалося на адреси закладів (11.2021, зараз це посилання також доступне: https://dnepredudp.sharepoint.com/uo/, вхід лише з корпоративної адреси закладу). На цей час видано майже 6000 акаунтів.

Акаунти викладачів

Акаунти викладачів – 5937 з них:
АНД – 820;
Індустріальний – 788;
Новокодацький – 1000;
Самарський – 427;
Соборний – 887;
Центральний – 582;
Чечелівський – 619;
Шевченківський – 815.
____________________
Акаунти учнів 12085, з них для:
Для олімпіад – 11096
Для МАН – 989
Можливості акаунтів

Безкоштовні можливості акаунтів майже необмежені, але основними є:
1. Сучасна пошта Outlook.
2. Можливості комунікації Teams – проведення занять, консультацій та нарад.
3. 1 Тб – хмарного сховища OneDrive.
4. Календар для планування занять, тощо,
5. Можливість активувати локальні версії MS Office на власних комп’ютерах.
6. Ще декілька десятків сучасних сервісів.
Проведення занять

Ви можете створювати наради-заняття, наприклад через календар

Після створення та збереження чи відправки адресатам будуть доступні опції “приєднання

та “параметри наради”.

У освітян виникає безліч запитань з приводу проведення освітнього процесу у дистанційному режимі.
Надаємо ввідну інформацію з приводу організації процесу:
Важливо, що це питання повинно вирішувати адміністрація кожного закладу самостійно. Існує багато технічних реалізацій такого процесу. Але можна надати загальні поради з приводу обов’язкових кроків організації такого процесу. Послідовність дій для дистанційного процесу нічим не відрізняється від звичайного.
Григор’єв С.Б. Безпека у хмарі (презентація)

Перший крок. Аутентифікація здобувачів освіти:

При звичайному процесі це формування персональних справ учнів.
При дистанційному процесі це створення корпоративних акаунтів викладачів та учнів чи організація створення учнями персональних акаунтів однакових типів.

Другий крок. Формування груп (класів):

При звичайному процесі це призначення класних керівників, формування списків класів та запис у журналі прізвищ учнів.
При дистанційному процесі це створення з акаунтів учень робочих груп або формування з них групових контактів класів.

Третій крок. Організація роботи викладачів з класами:

При звичайному процесі це призначення відведення сторінок журналів для відповідних предметів, а також доведення до викладачів предметників цієї інформації.
При дистанційному процесі цей процес практично ідентичний звичайному процесу.

Четвертий крок. Створення розкладу

Створення розкладу та доведення його до всіх учасників освітнього процесу.
При звичайному процесі це роздруківка розкладу та розміщення на відповідному місті у закладі.
При дистанційному процесі це розміщення розкладу на зовнішньому чи внутрішньому сайті.

Саме за допомогою налаштування параметрів занять (нарад) є можливість забезпечити керування доступом до заняття. Так у жодному випадку не можна давати права бути доповідачем на заняттях стороннім особам. Таке право повинно бути виключно у викладача, який проводить заняття та, можливо, і його помічників. У такому випадку, викладач може у будь-який час проводити управління параметрами заняття та його учасниками.
Звертаємо увагу на те, що повна безпечність проведення занять (нарад) можлива лише при розгортанні власного простору Office 365 для закладу. Оскільки саме в цьому випадку кожен учасник освітнього процесу може мати довірений доступ до навчальних матеріалів та занять.

Налаштування нарад Teams

Основним правилом для безпечного проведення занять та заходів за допомогою Teams є своєчасне налаштування властивостей наради. Налаштування правил може мати різний інтерфейс в залежності від того через який додаток це робиться. Вище показано інтерфейс налаштування через браузер, яке відкривається при переході за посиланням “Параметри наради”

Вибір налаштування параметрів

Також організатор або доповідач має можливість налаштувати параметри і під час наради, для цього обираємо за допомогою інтерфейсу Teams

Налаштування параметрів наради під час її проведення
Налаштування параметрів наради під час її проведення

Але треба зауважити, що налаштування параметрів наради можливе лише у запланованих нарад. Якщо запускається миттєва нарада (наприклад у групі), то всі учасники вважаються доповідачами і можливості налаштувати параметрів немає.

Якщо Ви проводити нараду разом зі своїми колегами, якім також потрібно надати права доповідача, то треба додати їх у список розсилання

Якщо школа не має власного простору для обліку учнів

В такому разі рекомендуємо запропонувати учням зробити іменний персональний акаунт Microsoft або Google та сповістити його закладу.
Також учні можуть використовувати більш функціональні корпоративні персональні адреси, які вони отримали для проходження міських олімпіад або конкурсу МАН. Нагадуємо, що у нашому місті учням було видано 12085 таких адрес.
В цьому разу заклад може створити групові контакти для кожного класу та відсилати сповіщення (наприклад, посилання для приєднання до уроків) на ці адреси. У налаштуваннях наради в цьому разі треба дозволити приєднання “Усіх”. Звичайно при відсутності власного корпоративного простору облік учнів та достовірність приєднання кожного з них до заняття буде проблематичною.

Якщо школа бажає мати власний простір Office 365

Прочитайте розділ Office 365 безкоштовно та зв’яжіться зі службою підтримки для обговорення деталей розгортання простору закладу.
В цьому разі заклад через 3-4 дня зможе вести повноцінний дистанційний процес з однозначним обліком вчителів та учнів.