Акаунти он-лайн простору
Відповідно до договору ліцею з компанією Microsoft в ліцеї функціонує корпоративний простір Office 365.
Простір функціонує у домені dlit.dp.ua вхід за адресою portal.office.com
Доступ до всіх сервісів здійснюється за ліцейським акаунтом:
- Ліцейські акаунти створюються для всіх співробітників ліцею. За достовірність інформації внесеної до акаунту співробітнику відповідає зав. канцелярії ліцею.
- Акаунти учнів створюються на основі заяви про зарахування учня до ліцею. За достовірність інформації внесеної до акаунту учня відповідає секретар ліцею.
- Акаунти слухачів курсів створюються на основі заяви про зарахування на курси. За достовірність інформації внесеної до акаунту відповідають методисти підготовчих курсів ліцею.
Координація роботи з підготовки корпоративного простору до функціонування проводиться заступником директора ліцею з ІТ.
Директор ліцею затверджує:
1) Адміністративні адреси (у домені dlit.dp.ua):
lit – зовнішня адреса ЛІТу для запитів скарг та пропозицій;
kursy – адреса підготовчих курсів.
adm – (Administrator) глобальний адміністратор – технічна адреса.
live – (Адміністратор Office 365 Microsoft-LIT) адміністратор служби підтримки
2) Правила функціонування простору.
3) Адміністраторів простору. Призначає відповідальних за функціонування адміністративних адрес.
4) Запроваджує службу підтримки користувачів (live) та контролює її роботу.
Адміністрація ліцею:
- Підтримує функціонування освітнього простору.
- Роз’яснює правила його функціонування, переваги та безпечність простору.
- Надає допомогу користувачам у випадках виникнення непорозумінь.
- Інформує учасників простору про події у ліцеї та регламенті навчальних та культурних заходів.
- Розглядає скарги на роботу простору та поведінку його учасників.
- Контролює роботу службових адрес та відповідальних осіб.
Викладачі інформатики:
Роз’яснюють склад та особливості функціонування сервісів корпоративного простору учням та іншим співробітникам ліцею. Беруть участь у створенні матеріалів допомоги та інструкцій по функціонуванню хмарного простору та його сервісам.
1) Сторінка «Контакти».
2) Усунення небажаного налаштування Відіслати всім
3) Адреса магазину ELMS – Microsoft Imagine – LIT.
4) Правила замовлення програмового забезпечення співробітниками та учнями ЛІТ.
5) Сторінка Microsoft з допомоги в роботі з он-лайн сервісами.
6) Посилання для створення Skype-конференції (діє лише для ліцейських акаунтів). Мова діалогу визначається налаштуванням мови за помовчанням у операційній системі.
7) Корпоративна соціальна мережа Yammer.
Правила функціонування корпоративного освітнього он-лайн простору ліцею
Корпоративний простір ліцею є освітнім простором, тому на нього поширюються всі вимоги освітнього законодавства України, наказів та розпоряджень Міністерства, місцевих органів управління освітою, Статуту ліцею.
Простір є робочим навчальним простором, основною задачею якого є набуття навичок роботи з новими комп’ютерними технологіями та спрощення та підвищення ефективності спілкування всіх учасників навчального процесу. Тому в просторі не обговорюються расові, політичні, інші теми, заборонені законодавством в межах освітнього закладу.
Ресурси, які створюються та розміщуються у просторі мають носити освітній чи персональний характер.
Імена користувачів, груп, команд та сайтів та інших ресурсів, які створюються у просторі повинні ясно вказувати на призначення групи.
При створенні груп Office 365 та команд Teams користувачі повинні дотримуватись наступних правил: Якщо планується довготермінове використання груп з визначеною метою та використанням офіційних назв, то треба замовити групу або команду у адміністратора (live) вказавши мету, бажану назву та бажаного власника групи. Особливо це відноситься до ресурсів, адреса або назва яких є подібною до офіціальних. Такі групи, які створені користувачами та непогоджені з адміністратором, будуть знищуватися без попередження або перейменовані, якщо є можливість змінити адресу ресурсу.
Користувачі:
Зобов’язані:
- Пам’ятати власні логін та пароль, зберігаючи пароль у таємниці.
- Запити з питань корпоративного простору направляти на адресу служби підтримки (live).
- Скарги, зауваження та подяки на роботу служби підтримки направляти лише адміністрації (director), а не на саму службу, оскільки для підтримки це додаткова робота.
- Дотримуватись правил затверджених адміністрацією ліцею.
- Формувати електронні листи з урахуванням правил ділового електронного листування.
- Поважати інших користувачів простору.
- Не надсилати спамові повідомлення та повідомлення, що містять приховані рекламні матеріали. Спамом вважається незамовлена масова розсилка повідомлень.
- Не допускати нецензурних, образливих висловів та посилань, що суперечать вимогам законодавства України.
- Співпрацювати, допомагаючи менш досвідченим користувачам засвоювати нові сервіси.
- Не використовувати імена подібні вказаним у додатку 2. при створенні власних груп та ресурсів. Назви та адреси ресурсів повинні бути пов’язані зі змістом або призначенням ресурсу.
- Не розповсюджувати адреси та персональну інформацію користувачів простору.
- Блокувати акаунти тих хто порушує ці правила та сповіщати про такі випадки службі підтримки.
- При запрошенні зовнішніх користувачів для співпраці в Teams, повідомляти адміністратору їх ПІБ, посаду та організацію.
Мають право:
- Користуватися відповідними ліцензіями, які має ліцей в освітньому просторі.
- Встановлювати програмове забезпечення на власні пристрої в межах, які дозволяють освітні ліцензії.
- Користуватися всіма сервісами, що надаються компанією Microsoft у межах освітніх ліцензій Office 365.
- Замовляти освітні ресурси для групової та індивідуальної роботи.
- Отримувати он-лайн допомогу та консультації адміністраторів за допомогою поштових повідомлень, Skype-конференцій, вебінарів, тощо.
- Отримувати допомогу та пояснення про особливості функціонування простору та новини сервісів в межах консультацій працівників ліцею.
- Поштова скринька (інші ліцензії зберігаються тільки на час навчання) та її функціональність зберігається після закінчення навчання в ліцеї на необмежений термін відповідно програми alumni. Для слухачів курсів, які не були ліцеїстами та ліцеїстів, які не закінчили ліцей – до закінчення навчання в школі. Якщо користувач (співробітник або ліцеїст та батьки ліцеїста) бажає знищити свою поштову скриньку та акаунт, то він повинен звернутися з нього до адміністратора з таким запитом. Співробітники, які завершили основну роботу у ліцеї також можуть зберігати ліцейську скриньку, якщо продовжують співпрацю з ліцеєм. Акаунт може бути знищено без попереджень, якщо він не використовувався протягом 2-х років. Всі інші особливі питання використання поштових скриньок, при необхідності, можно оговорювати з адміністратором.
В ліцеї працює служба підтримки користувачів хмарного простору Office 365 (live).
Служба підтримки здійснює підтримку користувачів простору за наступними напрямками:
- Надає допомогу користувачам в межах повноважень наданих адміністрацією.
- Відповідає за дотримання правил запроваджених адміністрацією ліцею, обумовлених договором ліцею з компанією Microsoft та установлених освітнім законодавством України.
- Здійснює заходи автоматичного моніторингу та блокування небажаного вмісту (вірусних вкладень та спамового вмісту) та акаунтів користувачів, які порушують правила функціонування простору. У випадку фіксування порушення правил користувачами блокує акаунт порушника та передає інформацію адміністрації ліцею для прийняття рішення.
- У випадку фіксування технічних проблем вживає термінові заходи по усуненню проблем.
- Відповідно запитів користувачів та структури освітнього простору, створює відповідні ресурси, групи, тощо. Надає відповідні дозволи та призначає відповідальних за їх використання. Ресурси та групи, що порушують прозорість структури освітнього простору після попередження користувачів можуть бути перейменовані, перенесені або знищені.
- Служба підтримки обслуговує лише запити із внутрішніх адрес (у домені dlit.dp.ua). Запити із зовнішніх адрес обслуговуються лише у випадках, коли користувач не може отримати доступ до корпоративної скриньки. Скарги на роботу служби підтримки можна надсилати на адресу адміністрації: director.
- Встановлює тимчасові паролі по запитам користувачів у випадку їх втрати. По запиту користувачів, надсилає тимчасові паролі на довірені адреси користувачів. Довіреними вважаються персональні адреси користувачів вказані у заяві про зарахування до ліцею, курсів або на роботу.
- Приймає заходи по забезпеченню нерозповсюдження персональних даних які потрапляють у корпоративний простір. До збереження відносяться також всі данні, які стали відомі адміністратору при роботі над усуненням проблем простору чи запитами користувачів.